Draslík (8 produktov)

Draslík je dôležitou minerálnou látkou, ktorá je nevyhnutná pre správnu funkciu nášho tela. Často je kombinovaný s horčíkom. Draslík nájdeme všade okolo nás. Je obsiahnutý v potravinách, ale aj v okolitom prostredí. Draslík je ľahký, mäkký, …

Zobraziť viac

Stop kŕčom RAPID 20 vrecúšok

Môžete mať už zajtra
5,09 €
Naturica Draslík forte 60 tabliet

Naturica Draslík forte 60 tabliet

Môžete mať už zajtra
GymBeam Elektrolyty 90 tabliet

GymBeam Elektrolyty 90 tabliet

Môžete mať už zajtra
Allnature Hericium Korálovec ježatý 100 kapsúl

Allnature Hericium Korálovec ježatý 100 kapsúl

Môžete mať už zajtra
IQ Mag STOP KŔČOM FORTE 60 tabliet

IQ Mag STOP KŔČOM FORTE 60 tabliet

Môžete mať už zajtra

Avita Minerál komplex 60 kapsúl

Môžete mať už zajtra

Biotter WW Hořčík + Draslík 60 tabliet

Môžete mať už zajtra
Draslík - recenzie a skúsenosti zákazníkov
Zaujíma vás, aké skúsenosti majú s produktmi Draslík ostatní zákazníci? Mrknite sa na ich recenzie, nech nekupujete mačku vo vreci.
Ľudia hodnotia produkty v kategórii Draslík na 98 %
Recenzia produktu: Biotter WW Hořčík + Draslík grapefruit 20 šumivých tabliet
5 / 11x
Až na tu podivně žlutou barvu chutná dobře ;)
Recenzia produktu: Naturvita DRASLÍK 60 tabliet
5 / 7x
????????????
Recenzia produktu: GymBeam Potassium, bez príchute 60 kapsúl
5 / 1x
Túto značku doplnkov mám rada, milo ma prekvapilo, že sa dostali do ponuky lekárne.
Recenzia produktu: Allnature Kokosové mléko sušené Bio 200 g
5 / 1x
Výborné kokosové mléko do kávy, čaje, na posypání kaší a kam vás napadne. Čisté složení. Jen cena není zrovna příznivá.
Recenzia produktu: Stop kŕčom RAPID 20 vrecúšok
5 / 12x
Odporúčam každému
Recenzia produktu: Viridian Potassium Magnesium Citrate 150 g
5 / 1x
Celý nákup proběhl bez problémů.
Recenzia produktu: Naturvita DRASLÍK + HORČÍK 60 tabliet
4.8 / 10x
super
Recenzia produktu: Naturica Draslík forte 60 tabliet
4.6 / 7x
užívam každé ráno

Draslík je dôležitou minerálnou látkou, ktorá je nevyhnutná pre správnu funkciu nášho tela. Často je kombinovaný s horčíkom. Draslík nájdeme všade okolo nás. Je obsiahnutý v potravinách, ale aj v okolitom prostredí. Draslík je ľahký, mäkký, striebornolesklý kov. Pre organizmus je draslík veľmi dôležitým prvkom. Je dôležitý pre správne fungovanie nervovej sústavy, svalov a udržanie normálneho tlaku krvi. 

Človek v dospelom veku má v tele len 5 gramov draslíka. Je dôležité dostávať draslík do tela stravou. Takmer väčšina draslíka sa v tele nachádza v bunkách. Z toho veľká časť je vo svalových bunkách a tá menšia v kostiach, pečeni a červených krvinkách. Hladina draslíka ovplyvňuje výšku krvného tlaku, zdravie kostí, obličiek a svalových tkanív. Tiež je spojená s kardiovaskulárnym zdravím a citlivosťou na inzulín.

Úloha draslíka v ľudskom tele

V ľudskom tele hrá draslík významnú úlohu, a to nielen pre správnu funkciu svalov a nervového systému, ale aj v kontexte srdcového zdravia. Draslík funguje ako dirigent na prácu svalov a nervov. Jeho prítomnosť je nevyhnutná pre kontrakcie svalov a prenos nervových signálov, čo umožňuje plynulé pohyby a koordináciu. Srdcový sval potrebuje draslík na udržanie rytmu a sily kontrakcií. Draslík podporuje srdcovú funkciu, čo je kľúčové pre celkové kardiovaskulárne zdravie.

Draslík spoločne so sodíkom a vápnikom udržuje vodnú a elektrolytovú rovnováhu v tele. Táto harmónia je zásadná pre optimálne fungovanie buniek a udržanie správneho tlaku v cievach. Vedome udržiavaná hladina draslíka je teda kľúčom k plynulej prevádzke svalov, správnej funkcii srdca a celkovému zdraviu ciev.

Zdroje draslíka v potrave

Medzi potraviny bohaté na draslík patria:

  • banány,
  • pomaranče,
  • zemiaky,
  • špenát,
  • jogurty,
  • avokádo,
  • batáty,
  • fazuľa.

 

Bežnou tepelnou úpravou však dochádza k stratám draslíka v potravinách. Nájsť rovnováhu v jedálnom lístku je kľúčové pre udržanie optimálnej hladiny draslíka v tele.

Odporúčaný denný príjem pre rôzne vekové a zdravotné skupiny:

Odporúčaný denný príjem draslíka nie je presne stanovený a líši sa podľa vekovej skupiny a zdravotného stavu. Pre dospelých sa odporúča denný príjem 4000 mg draslíka, ale táto hodnota sa upravuje podľa individuálnych potrieb. Dojčiace ženy majú odhadovaný príjem zvýšený na 4 400 mg draslíka denne. Pre deti od 1 do 9 rokov je stanovená odporúčaná denná dávka na 1000 – 1600 mg. Zvýšený prísun draslíka sa odporúča najmä pacientom trpiacim hypertenziou, pretože správny prísun tohto prvku spolu so sodíkom prispieva k zníženiu krvného tlaku. Pre hypertoniky je denná dávka zvýšená na 7000 mg.

Draslíkové nerovnováhy a zdravotné dôsledky

  • Hypokaliémia

Ide o nízku hladinu draslíka v krvi, ktorá sa vyskytuje len zriedkavo. Hypokaliémia sa však môže rozvinúť pri zvýšenom vylučovaní draslíka, či už z dôvodu chronickej hnačky, vracania alebo nadmerného potenia. Ťažká hypokaliémia je akútny stav, ktorý si vyžaduje okamžitú lekársku starostlivosť. Najvýraznejšími symptómami sú únava, bolesť svalov a nepravidelný srdcový tep. Prvou pomocou potom najčastejšie býva úprava stravy a doplnenie draslíka pod dohľadom lekára.

  • Hyperkaliémia

V tomto prípade hovoríme o vysokej hladine draslíka v krvi. Tento jav je veľmi vzácny a pre človeka so zdravými obličkami takmer nedosiahnuteľný. Ľudský organizmus má vlastné regulačné mechanizmy, aby udržal v príjme minerálnych látok rovnováhu. Nie je teda jednoduché docieliť hyperkaliémia prostredníctvom stravy. Často sa toto ochorenie pridružuje k ďalším, ako je poškodenie buniek, nedostatok inzulínu alebo narušenie funkcie obličiek. Medzi hlavné príznaky patrí nevoľnosť, črevná nepriechodnosť, svalová slabosť alebo srdcová arytmia. V prvom kroku liečby sa pristupuje k obmedzeniu príjmu draslíka ak podávaniu liekov na podporu vylučovania draslíka.

Farmaceutické aspekty draslíka

Doplnky stravy s obsahom draslíka sú dostupné vo forme tabliet, kapsúl, práškov alebo tekutín. Každý typ môže byť vhodný pre určité situácie. Nižšie sú uvedené bežné formy draslíkových doplnkov:

  • Tablety a kapsule - tieto formy sú praktické a ľahko dávkovateľné. Je možné ich zahrnúť do každodenného režimu užívania vitamínov a minerálnych látok. Sú ideálne pre ľudí, ktorí preferujú jednoduchý a presný spôsob dávkovania.
  • Prášky s obsahom draslíka - prášky sú často rozpustné vo vode a je možné ich pridať do pitia či pokrmov. Sú praktické pre tých, ktorí majú problémy s prehĺtaním tabliet alebo kapsúl,
  • Kvapky a sirupy - kvapky alebo sirupy sú vhodné pre tých, ktorí majú problémy s prehĺtaním pevných typov doplnkov stravy,
  • Kombinované doplnky - Niektoré doplnky obsahujú kombináciu draslíka s ďalšími minerálnymi látkami a vitamínmi, čo ponúka komplexnejšie spektrum nutričných potrieb.

 

Draslík môže interagovať s niektorými liekmi, najmä s diuretikami (lieky na vylučovanie moču), niektorými liekmi na srdcové arytmie a nesteroidnými protizápalovými liekmi (NSAID). Je dôležité informovať lekára o všetkých prijímaných liekoch, aby sa predišlo nežiaducim interakciám. Pri výbere draslíkových doplnkov je nevyhnutné rešpektovať odporúčané dávkovanie a nevyužívať ich ako náhradu vyváženej stravy obsahujúcej prirodzený zdroj draslíka.

Produkty z kategórie Draslík sme pre vás zoradili od najlepšie hodnotených. Pozrite sa na produkty z kategórie Draslík zoradené od tých najlacnejších. Kategóriu Draslík sme pre vás tiež poskladali od najkvalitnejších.