Reklamačný poriadok Pilulka

Vitajte v e-shope Pilulka. Tento reklamačný poriadok („Reklamačný poriadok“) popisuje, ako si u nás môžete uplatniť svoje práva zo zodpovednosti spoločnosti Pilulka, ako je definovaná nižšie, za vady (tzv. reklamáciu) pri nákupe tovaru prostredníctvom nášho e-shopu dostupného na webovej stránke www.pilulka.sk alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie Pilulka („e-shop Pilulka“).

E-shop Pilulka prevádzkuje a tovar na e-shope Pilulka predáva spoločnosť Pilulka lékárny a.s., IČO: 036 15 278, so sídlom Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, Česká republika,  zapísaná v obchodnom registri vedenom pri Městském soudu v Praze pod sp. zn. B 20249 („spoločnosť Pilulka“ alebo „my“).

Tento Reklamačný poriadok slúži ako praktický sprievodca reklamáciami. Nijako neobmedzuje vaše zákonné práva podľa príslušných právnych predpisov, ktorými sú pre spotrebiteľom s bydliskom na území Slovenskej republiky najmä zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov („Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákon č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) a ďalšie právne predpisy upravujúce práva a povinnosti na ochranu spotrebiteľa.

Tento Reklamačný poriadok dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky Pilulka.sk („VOP“). V prípade rozporu medzi týmto Reklamačným poriadkom a VOP má prednosť tento Reklamačný poriadok, a to v rozsahu, v akom sa od VOP odlišuje. Vo všetkých ostatných otázkach sa použijú VOP.

Pojmy písané s veľkým počiatočným písmenom, ktoré nie sú definované v tomto Reklamačnom poriadku, majú význam uvedený vo VOP.

1. ROZSAH A UPLATNENIE REKLAMÁCIE

Pre koho platí. Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na:

  • spotrebiteľov – fyzické osoby, ktoré nakupujú mimo rámca svojej podnikateľskej či profesnej činnosti;
  • podnikajúce fyzické osoby a právnické osoby – pri nákupoch pre vlastné priame využitie (napr. zásobovanie kancelárie)

Práva a povinnosti v súvislosti so zákonnou zodpovednosťou spoločnosti Pilulka za vady sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.

2. ČO SÚ PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY 

Voči spotrebiteľom

  • Zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedáme, že v okamihu prevzatia:
    • má tovar  vlastnosti  a spĺňa požiadavky stanovené v kúpnej zmluve (objednávke) uzatvorenej medzi spoločnosťou Pilulka a zákazníkom, a ak neboli špecifické vlastnosti dohodnuté, tak také vlastnosti, ktoré sú pre veci toho istého druhu obvyklé;
    • tovar spĺňa všeobecné požiadavky, ktorými sú najmä vhodnosť pre deklarovaný účel, súlad s požiadavkami stanovenými platnými právnymi predpismi, technickými normami či inými záväznými požiadavkami a spĺňa ďalšie všeobecné požiadavky v zmysle platných právnych predpisov;
    • používaniu tovaru nebránia ani ho neobmedzujú práva tretích osôb vrátane práv duševného vlastníctva;
    • je tovar dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie.
  • Doba zodpovednosti za vady. Tovar môžete reklamovať, ak sa vada prejaví počas doby zodpovednosti spoločnosti Pilulka za vady, štandardne do dvoch rokov od prevzatia tovaru. v prípade osobitných druhov tovarov, ako sú potraviny, kozmetika, lieky, zdravotnícke pomôcky a podobne je záručná doba, ako aj iné lehoty, napr. minimálna doba trvanlivosti, určená v súlade s platnými právnymi predpismi.
  • Ak je tovarom tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorom sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutého obdobia zodpovedáme vám za akúkoľvek vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celého dohodnutého obdobia, nie však menej ako dva (2) roky od dodania tovaru, ktorý je tovarom s digitálnymi prvkami, t. j. keď vám bol digitálny obsah alebo digitálna služba sprístupnená.

Podnikatelia a právnické osoby

  • Zodpovedáme iba za vady, ktoré mal tovar pri prevzatí.
  • Vady musíte oznámiť bez zbytočného odkladu potom, čo ich zistíte, inak práva z vadného plnenia zanikajú.
  • Najneskoršia lehota na vytknutie vád je 6 mesiacov od prevzatia tovaru.

Spoločné obmedzenia reklamácie, t. j. za aké vady nezodpovedáme:

  • bežné opotrebovanie vzniknuté používaním;
  • vady vzniknuté v dôsledku nesprávneho používania v rozpore s návodom na použitie či bežným spôsobom používania, skladovania, údržby alebo zásahu do tovaru;
  • vada zodpovedajúca charakteru použitého tovaru, v prípade, že sa tovar predáva ako použitý;
  • vada, kvôli ktorej bola cena znížená a na ktorú ste boli pri nákupe upozornení;
  • pri čerstvom tovare a tovare podliehajúcom rýchlej skaze – nutné reklamovať najneskôr do dátumu spotreby alebo do termínu minimálnej trvanlivosti.
  • vada bola spôsobená nesprávnou inštaláciou alebo nesprávnym zapojením tovaru s digitálnym prvkom, ak:
    • inštalácia alebo zapojenie neboli súčasťou kúpnej zmluvy a/alebo ak ich nevykonala alebo za ne zodpovedala iná osoba ako my; alebo
    • inštalácia alebo zapojenie, ktoré ste mali vykonať bolo vykonané nesprávne z iných dôvodov, ako sú nedostatky v návode na inštaláciu alebo zapojenie, ktorý sme vám poskytli my alebo poskytovateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby;
  • v prípade tovaru s digitálnymi prvkami alebo digitálneho plnenia bola vada spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie, ktorú sme vám poskytli my alebo tretia osoba a túto aktualizáciu ste si nenainštalovali v primeranej lehote po jej sprístupnení a zároveň:
    • sme vás informovali o dostupnosti aktualizácie a dôsledkoch jej nenainštalovania; a
    • nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie z vašej strany nebola spôsobená žiadnym nedostatkom v pokynoch na inštaláciu, ktoré sme vám poskytli;

3. PROCES UPLATNENIA REKLAMÁCIE

Spôsoby reklamácie. Reklamáciu môžete uplatniť týmito spôsobmi:

  • e-mailom: info@pilulka.sk
  • telefonicky: +420 221 025 196
  • písomne: Pilulka Lékárny a.s., Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9
  • online formulárom v rámci e-shopu Pilulka

Čo uviesť v oznámení o reklamácii:

  • číslo objednávky;
  • popis vady a kedy ste ju zistili;
  • aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete v súlade s týmto Reklamačným poriadkom (aké právo si uplatňujete);
  • kontaktné údaje na informovanie o priebehu reklamácie; a
  • ďalšie relevantné údaje.

Preukázanie nákupu. Vždy priložte kópiu dokladu o kúpe alebo iný doklad preukazujúci, že ste tovar u nás zakúpili.

Vrátenie reklamovaného tovaru. Ak je nutné tovar zaslať späť, dobre ho zabaľte, aby nedošlo k poškodeniu počas prepravy. Zašlite nám ho na adresu: Pilulka Lékárny a.s., U Tabulky 3019, Horní Počernice, 193 00 Praha 20, Česká republika.

4. PRIEBEH REKLAMÁCIE

Potvrdenie o prijatí. Po prijatí reklamácie vám vystavíme potvrdenie o jej prijatí (prípadne aj e-mailom), kde uvedieme dátum uplatnenia reklamácie, popis reklamácie, vami požadovaný spôsob vybavenia, lehota v ktorej sme schopní reklamáciu vyriešiť a  kontaktné údaje pre informovanie o stave reklamácie.

Doplnenie údajov. Ak ste zabudli uviesť požadovaný spôsob vybavenia, upozorníme vás na túto skutočnosť a požiadame vás o jeho doplnenie.

Informovanie o výsledku. Po vybavení reklamácie vám zašleme potvrdenie o dátume a spôsobe jej vybavenia, prípadne o vykonanej oprave a jej dĺžke, alebo odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

5. LEHOTY NA VYBAVENIE REKLAMÁCIE

Lehota: Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia, pokiaľ objektívne dôvody neodôvodňujú dlhšiu dobu.

Digitálne plnenie. Pri reklamácii digitálneho plnenia reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia, pokiaľ objektívne dôvody neodôvodňujú dlhšiu dobu..

Následky pri nedodržaní lehoty. Ak reklamáciu nevybavíme v zákonnej lehote, máte právo od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu.

6. NÁROKY ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY A MOŽNOSTI VYBAVENIA REKLAMÁCIE

Spotrebitelia majú v prípade vád tovaru nárok na:

  • odstránenie vady, a to podľa vlastnej voľby buď opravou alebo výmenou tovaru (ak to nie je nemožné či neprimerane nákladné v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady);
  • primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy, najmä v prípade, ak:
    • vadu odmietneme odstrániť alebo je neodstránime v primeranej dobe;
    • vada sa prejaví opakovane;
    • ide o vadu závažnej povahy, ktorá odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy (nejde o zanedbateľnú va­du);
    • sme vyhlásili, že vadu neodstránime v primeranej dobe alebo bez toho, aby sme vám spôsobili vážne ťažkosti..

Právo odmietnuť odstránenie vady. Ak by bolo odstránenie vady nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, môžeme odstránenie vady odmietnuť. V takom prípade môžete požadovať odstúpenie od zmluvy alebo primeranú zľavu.

Podnikatelia – fyzické osoby a právnické osoby môžu požadovať:

  • pri podstatnom porušení zmluvy môžu požadovať odstránenie vady, dodanie novej veci, zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy.
  • pri nepodstatnom porušení zmluvy majú právo na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.

Nevyzdvihnutý tovar. Ak si tovar neprevezmete v primeranej lehote po tom, čo vás budeme informovať o možnosti prevzatia tovaru po oprave, máme nárok na poplatok za uskladnenie; ak sa spoločne nedohodneme na výške poplatku za uskladnenie, má sa za to, že bola dohodnutá obvyklá výška poplatku. Ak si tovar neprevezmete do šiestich (6) mesiacov odo dňa, keď ste si mal tovar prevziať, môžeme tovar predať. Na predaj a ďalšie nakladanie s tovarom sa vzťahujú osobitné pravidlá stanovené príslušnými právnymi predpismi.

7. REKLAMÁCIA LIEKOV A ZDRAVOTNÍCKYCH POMôCOK

Vrátenie lieku. Liek môžete vrátiť do 7 dní odo dňa prevzatia objednávky, ak zásielka obsahuje:

  • liek v inej liekovej forme, v inom množstve liečiva v jednej dávke lieku alebo v inej veľkosti balenia, ako bol objednaný;
  • iný počet balení lieku, ako bol objednaný;
  • liek s dátumom exspirácie kratším, ako je čas liečby zaslaným liekom pri dodržaní dávkovania lieku v súlade s údajmi uvedenými v písomnej informácii pre používateľov lieku;
  • poškodený vnútorný obal lieku;
  • liek bez písomnej informácie pre používateľa lieku alebo písomnú informáciu pre používateľa lieku, ktorá nie je v štátnom jazyku alebo v inom jazyku ako v štátnom jazyku.

Vrátenie zdravotníckej pomôcky. Zdravotnícku pomôcku možno vrátiť do 7 dní odo dňa prevzatia objednávky, ak zásielka obsahuje:

  • poškodenú zdravotnícku pomôcku, 
  • iný počet balení zdravotníckej pomôcky, ako bol objednaný,
  • zdravotnícku pomôcku po dátume exspirácie,
  • zdravotnícku pomôcku, ktorá nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,
  • zdravotnícku pomôcku bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.

Vybavenie vrátenia. V prípade vrátenia lieku alebo zdravotníckej pomôcky z vyššie uvedených dôvodov, spoločnosť Pilulka reklamáciu vybaví v súlade s platnými právnymi predpismi, a to najmä vrátením kúpnej ceny lieku alebo zdravotníckej pomôcky, a to vrátane nákladov na doručenie zásielky. 

Náklady na prepravu. Ako prevádzkovateľ lekárne zabezpečujúci internetový výdaj sme povinní zabezpečiť možnosť vrátenia reklamovaných liekov a/alebo zdravot­níckych pomôcok spôsobom, ktorý vám nespôsobí náklady. Náklady na zaslanie reklamovaného lieku a/alebo zdravotníckej pomôcky vám vždy uhradíme.

Odporúčaný postup. Odporúčame vopred kontaktovať našu zákaznícku podporu, aby sme zabezpečili bezpečné a efektívne vybavenie reklamácie.

Zneškodnenie liekov a zdravotníckych pomôcok. Vrátené lieky a zdravotnícke pomôcky sa stávajú nepoužiteľnými liekmi a zdravotníckymi pomôckami a musia byť odstránené v súlade s platnými predpismi. Lieky nemožno znovu použiť.

8. NÁHRADA NÁKLADOV

Právo na náhradu. V prípade, že vašu reklamáciu uznáme ako oprávnenú, vám uhradíme účelne vynaložené náklady (napr. poštovné).

Lehota na uplatnenie. Náhradu nákladov uplatnite najneskôr do 2 mesiaca od vybavenia reklamácie. K žiadosti o preplatenie nákladov doložte doklady, ktoré tieto náklady preukazujú.

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Dostupnosť Reklamačného poriadku. Tento Reklamačný poriadok je dostupný nepretržite prostredníctvom e-shopu Pilulka.

Zmeny Reklamačného poriadku. Tento Reklamačný poriadok môže byť aktualizovaný; zmeny sa však nedotýkajú reklamácií uplatnených pred účinnosťou nového znenia. V prípadne podstatných informácií v súvislosti so zákonnou zodpovednosťou spoločnosti Pilulka za vady a právach spotrebiteľov, tieto je možné meniť len na základe súhlasu zákazníka, ktorý je spotrebiteľom.

Účinnosť. Reklamačný poriadok je účinný od 15. októbra 2025.