B-komplex - S príchuťou (3 produktov)

B-komplex je skupina 8 vitamínov B (B1, B2, B3, B5, B6, B9 a B12) potrebných pre fungovanie základných funkcií celého organizmu vrátane nervovej sústavy. Sú, okrem iného, ​​zdrojom niacínu a kyseliny pantoténovej, ktorá sa zase podieľa na …

Zobraziť viac

B-komplex je skupina 8 vitamínov B (B1, B2, B3, B5, B6, B9 a B12) potrebných pre fungovanie základných funkcií celého organizmu vrátane nervovej sústavy. Sú, okrem iného, ​​zdrojom niacínu a kyseliny pantoténovej, ktorá sa zase podieľa na metabolizme všetkých živín v tele. Nedostatok vitamínu B v tele sa prejavuje hlavne zvýšenou únavou a vyčerpaním, problémami s pokožkou a zníženou schopnosťou koncentrácie.

Komplex vitamínu B tvoria:

  • B1 (tiamín) - dôležitý pre rast, vývoj a funkciu buniek nášho tela
  • B2 (riboflavín) - hrá kľúčovú úlohu pri premene energie z potravy
  • B3 (niacín) - podpora trávenia a funkcie nervových buniek
  • B5 (kyselina pantoténová) - pomáha prevádzať potraviny na energiu; má zásadný význam pre vytváranie a odbúravanie tukov
  • B6 (pyridoxín) - zúčastňuje sa mnohých metabolických funkcií a ovplyvňuje vývoj mozgu
  • B7 (biotín) - ovplyvňuje metabolizmus všetkých troch makroživín (bielkoviny, sacharidy, tuky)
  • B9 (folát) - dôležitý pre bunkové delenie a tvorbu DNA (to je obzvlášť dôležité pri stravovaní tehotných žien)
  • B12 (cobalamin) - ovplyvňuje vývoj červených krviniek, neurologické funkcie, tvorbu DNA; nachádza sa iba v prirodzených živočíšnych zdrojoch

Ako sa prejavuje nedostatok vitamínu B?

Pretože ide o vitamíny rozpustné vo vode, neukladajú sa v tele, dostávajú sa močom z organizmu preč, a preto je potrebné tieto látky telu dodávať vo forme doplnkov stravy (obľúbeným produktom je B-komplex Forte) predovšetkým pri zvýšenej fyzickej záťaži či v období tehotenstva. Ďalšími faktormi nedostatku tohto vitamínu v tele môžu byť:

  • Dlhodobý stres
  • Konzumácia nekvalitných potravín
  • Vegetariánstvo/no najmä vegánstvo

Prejavy nedostatku:

Najčastejším symptómom nedostatku vitamínu B v tele je chudokrvnosť, čo signalizuje nedostatok hlavne vitamínu B6 alebo B12. Keďže ide o vitamíny zastúpené v živočíšnej strave, najčastejšie postihnutými sú vegáni.

Ďalšie prejavy:

  • Únava, bolesť hlavy
  • Vypadávanie vlasov
  • Poruchy spánku a úzkosti, depresie
  • Poruchy koncentrácie
  • Poškodenie nervov
  • Problémy so zrakom
  • Zhoršená hojivost (popraskané kútiky a pod.), zápaly

V akom množstve dopĺňať vitamín B?

Neexistuje norma, ktorá by určovala presné množstvo. Potreba vitamínu B je u každého individuálna, pretože jeho spotrebu ovplyvňuje hneď niekoľko faktorov a závisí teda aj na našom životnom štýle. Pokiaľ na sebe pozorujete niektoré z vyššie spomínaných prejavov nedostatku vitamínu B, doplňte ho formou doplnkov stravy alebo zlepšite svoje stravovacie návyky.

Vitamín B ako ochrana proti komárom?

Je známym faktom, že vitamín B odpudzuje kliešte a komáre, preto na ľudí, ktorí napr. užívajú pravidelne Pangamin, kliešte ani komáre nejdú, ale ani iný hmyz, ako muchy, ovády a pod. Užívanie vitamínov B (B-komplexu) totiž ovplyvňuje vlhkosť kože, ktorá sa tak stáva pre hmyz nelákavá.

Komu sa odporúča dopĺňať vitamíny B?

Hoci sú vitamíny B bežne obsiahnuté v potravinách a pri dodržiavaní pestrého a vyváženého jedálnička by sme ich nedostatkom nemali nijako extrémne trpieť, určitým skupinám ľudí je odporúčané vitamín B dopĺňať:

  • Ľudia na nízkokalorickej diéte
  • Vegáni (predovšetkým B12)
  • Alkoholici
  • Starí ľudia
  • Osoby s poruchami zažívania

Z čoho dopĺňať vitamín B?

Vitamíny skupiny B sú obsiahnuté v mnohých potravinách a niektoré sa vyskytujú ako v rastlinnej, tak v živočíšnej strave. Hlavnými zdrojmi vitamínov B sú:

Živočíšna strava:

  • Hovädzie mäso
  • Hydinové mäso
  • Pečeň
  • Ryby
  • Vajcia, mlieko a mliečne výrobky, syry

Rastlinná strava:

  • Ovocie (pomaranče, avokádo, ďatle, slivky, marhule, čerešne, ...)
  • Väčšina druhov zeleniny (mrkva, listová zelenina, cesnak, ...)
  • Pivovarské kvasnice
  • Pšeničné klíčky
  • Otruby
  • Strukoviny, ovsené vločky
  • Sójové bôby

Užívatelia najlepšie hodnotia značky Terezia, Rosen Pharma a Centrum. Najlepšie hodnoteným výrobkom je MedPharma B-komplex Forte 107 tabliet.

B-komplex - S príchuťou - recenzie a skúsenosti zákazníkov
Zaujíma vás, aké skúsenosti majú s produktmi B-komplex - S príchuťou ostatní zákazníci? Mrknite sa na ich recenzie, nech nekupujete mačku vo vreci.
Ľudia hodnotia produkty v kategórii B-komplex - S príchuťou na 98 %
Recenzia produktu: Generica B-komplex 50 kapsúl
5 / 12x
Spokojnost
Recenzia produktu: Generica B-komplex 100 kapsúl
5 / 12x
produkt vo výhodnom balení za dobrú cenu
Recenzia produktu: Zentiva B-Komplex 100 tabliet
5 / 30x
členovia rodiny sú spokojní
Recenzia produktu: Adelle Davis Lipozomálny B-komplex Forte 200 ml
5 / 3x
vyborne Becko za super cenu
Recenzia produktu: Webber Naturals B Komplex 50 mg cps 60+20 zadarmo 80 ks
5 / 2x
Zatiaľ jediný B komplex u nás, ktorý obsahuje namiesto rizikovej kyseliny listovej vhodnejšiu formu - folát
Recenzia produktu: Terezia B-Komplex Super Forte+ 20 tabliet
5 / 3x
100%
Recenzia produktu: Jamieson B-komplex 100 mg s postupným uvoľňovaním 60 tabliet
5 / 2x
Najlepšie zloženie
Recenzia produktu: GreenFood Nutrition B-KOMPLEX Lalmin® 60 kapsúl
5 / 2x
Děkuji.
Recenzia produktu: MedPharma B-komplex Forte 37 tabliet
5 / 2x
B-komplex forte je pro tělo celkově prospěšný. Sice to ještě nepociťuji, ale věřím, že když tělu nepomůže, tak určitě neublíží.
Recenzia produktu: B-komplex Sanofi 30 tabliet
5 / 30x
Ok

Produkty z kategórie B-komplex sme pre vás zoradili od najlepšie hodnotených. Pozrite sa na produkty z kategórie B-komplex zoradené od tých najlacnejších. Kategóriu B-komplex sme pre vás tiež poskladali od najkvalitnejších.