Všeobecné obchodné podmienky

( ďalej len " VOP " )

I. Úvodné ustanovenia

I.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú zmluvný vzťah medzi
predávajúcim prevádzkujúcim svoj obchod na nižšie uvedenej internetovej adrese ako
predávajúcim na strane jednej (ďalej len „predávajúci“) a fyzickou osobou spotrebiteľom, ako
kupujúcim na strane druhej (ďalej len „kupujúci“), a to prostredníctvom internetového obchodu
predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný prostredníctvom webového
rozhrania.


Predávajúcim je:


Pilulka Lékárny a.s.
IČ: 036 15 278
sídlo Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, Česká republika
zapísaná v Obchodnom registri Městského soudu v Praze, sp. zn. B 20249
lekáreň, prostredníctvom ktorej sa obchod prevádzkuje:


Pilulka Lékárna
U Tabulky 3019, Praha 9, Horní Počernice
Vedoucí lékárník: Mgr. Jiřina Huthová
IČZ lékárny: 9995093
Telefon: +421 221 025 196
E-mail: info@pilulka.sk

Adresa internetového obchodu predávajúceho: www.pilulka.sk (ďalej len „internetový
obchod
“ )
Adresa predávajúceho pro uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru alebo služby,
odstúpenie od zmluvy, podanie žiadosti o nápravu alebo iného podnetu:
P.O.BOX: Pošta Bratislava 22, Kašmírská 7, 820 02 Bratislava 22, Schránka 10

I.2. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej
vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej
činnosti alebo povolania.

I.3. Kupujúci berie na vedomie, že v rámci internetového obchodu sú okrem iného ponúkané aj
lieky, ktoré sú určené iba fyzickým osobám a nie sú určené pre podnikateľský nákup liečiv či
nákup liečiv právnickou osobou. Objednávka na jednu osobu a jeden deň je obmedzená
počtom 10 balení.

I.4. Predmetom týchto VOP je úprava vzájomných práv a povinností zmluvných strán, tj
predávajúceho a kupujúceho, vzniknutých na základe kúpnej zmluvy, uzatvorenej
prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „kúpna zmluva“).

I.5. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, ktoré nie sú vyslovene
upravené v týchto VOP a/alebo v zmluve uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, sa
riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení
neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

I.6. Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou
súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu,
v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto obchodných podmienok, budú ustanovenia
kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté
podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie
tovaru, doby zodpovednosti za vady a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s
právnym poriadkom Slovenskej republiky.

I.7. Kupujúci pred odoslaním objednávky potvrdí, že sa zoznámil s týmito VOP a že s týmito VOP
súhlasí zaškrtnutím príslušného poľa v objednávkovom formulári.

I.8. Predávajúci je oprávnený znenie VOP meniť či doplňovať akýmikoľvek zmenami, čím ale nie sú
dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.

I.9. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie akákoľvek zmluva
o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na
diaľku bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne predávajúci alebo iná osoba na
základe dohody s predávajúcim.

II. Kúpna zmluva - všeobecné ustanovenia

II.1. Predmetom kúpnej zmluvy je predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu, pričom v niektorých
prípadoch môže ísť o internetový výdaj liekov špecifikovaných v ust § 22 ods. 1 zákona č.
362/2011 Z. z. , (ďalej len „zákon o liekoch“) , tj. liekov, ktorých výdaj nie je viazaný na lekársky
predpis a/alebo zdravotníckych pomôcok v zmysle § 22 ods. 2 (b) zákona o liekoch (v ďalšom
texte ako „zdravotnícke pomôcky“). Pod tovarom sa rozumejú taktiež zdravotnícke potreby,
potravinové doplnky a kozmetika a spolu s liekmi, ktorých výdaj nie je viazaný na lekársky
predpis, zdravotníckymi pomôckami sa spoločne označujú pre účely týchto VOP ďalej len
ako „tovar“. Prostredníctvom internetového obchodu nemožno zakúpiť lieky, ktorých výdaj je
viazaný na lekársky predpis. Lieky s obsahom drogového prekurzora, môžu byť vydané
prostredníctvom internetového obchodu len v takom počte balení, v akom je to potrebné na
jeden liečebný cyklus.

II.2. Internetový obchod prevádzkovaný predávajúcim obsahuje tovar ponúkaný predávajúcim na
predaj, a to vrátane uvedenia nasledujúcich informácií:
a) názov produktu;
b) fotografia produktu; môžu byť pritom použité aj fotografie, ktoré sa môžu líšiť napríklad vo

farbe od balení produktu; pre posúdenie súladu produktu s konkrétnou ponukou je
vždy rozhodujúci textový popis ponuky;

c) špecifikácia produktu podľa jeho povahy;
d) cena produktu - je vždy uvedená ako cena konečná vrátane DPH, pokiaľ neurčuje inak

legislatíva , pričom nezahŕňa náklady na dopravu tovaru k zákazníkovi, ak nie je v ponuke
uvedené inak, pričom ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po
dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní;

e) povinné informácie podľa zákona č 362/2011 Z. z., zákon o liekoch v znení neskorších
predpisov a vyhlášky Ministerstva zdravotníctva SR č. 21/2012 Z.z.

II.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a
dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo
webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia
Slovenskej republiky.

II.4. Nákup tovaru môže kupujúci uskutočniť prostredníctvom svojho užívateľského rozhrania na
základe registrácie do webového rozhrania alebo priamo bez registrácie.

II.5. Za účelom registrácie je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky požadované údaje
a tieto údaje aktualizovať vždy pri ich zmene. Užívateľský účet každého kupujúceho je chránený
užívateľským menom a heslom. Predávajúci si vyhradzuje právo užívateľský účet zrušiť
kedykoľvek podľa vlastného uváženia. Registráciou kupujúci súhlasí so zasielaním informácií
súvisiacich s tovarom a obchodných oznámení na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

II.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s
ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú
údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

II.7. Ak predávajúci pri predaji výrobku ponúkne kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne iný
tovar ako dar, je na rozhodnutí kupujúceho či ponúkaný dar príjme. Dar nie je predaným
výrobkom a preto sa naň nevzťahuje záruka a predávajúci za jeho prípadné vady nezodpovedá.
Ak predávajúci vie o vadách výrobku, ktoré ponúka kupujúcemu ako dar, je povinný kupujúceho
pri ponuke daru na nej upozorniť. Ak sa na darovanom tovare objavia vady, na ktoré
predávajúci kupujúceho neupozornil, je kupujúci oprávnený dar vrátiť. V prípade, ak
kupujúcemu vznikne právo odstúpiť od zmluvy o kúpe výrobku, je povinný predávajúcemu vrátiť
všetko čo podľa zmluvy dostal, t.j. spolu s kúpeným tovarom je povinný vrátiť aj výrobok prijatý
ako dar.

III. Uzavretie kúpnej zmluvy

III.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného
a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ktorým zaslal návrh na
uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru
označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke.
Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
a) objednávanom tovare, ktorý kupujúci vložil do elektronického nákupného košíka webového

rozhrania,
b) spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia

objednávaného tovaru a
c) informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru

(ďalej len „objednávka“)

III.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky
vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému právajúceho (ďalej len
potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade
potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. Potvrdenie doručenia
obsahuje údaje o tom, že pretavujúcemu bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním
návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.

III.3. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť
údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil a to i s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a
opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Údaje uvedené v objednávke sú
predávajúcim považované za správne.

III.4. Predávajúci následne po potvrdenie doručenia objednávky zašle na e-mailovú adresu
kupujúceho, uvedenú v používateľskom rozhraní, či v objednávke (ďalej len „elektronická
adresa kupujúceho
“) informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len
akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných
služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar
dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do
dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcim (obchodné meno,
sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

III.5. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška
kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie
objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky) pred uzatvorením kúpnej zmluvy.

III.6. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej
podobe kupujúcemu, pričom v prípade platby ceny za tovar v hotovosti v prevádzke
predávajúceho podľa čl 4.3 a ) VOP dôjde k prijatiu objednávky okamihom zaplatenia kúpnej
ceny.

III.7. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu, a to najmä s
osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej
zmluvy alebo z VOP.

III.8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s
uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si
hradí kupujúci sám.

III.9. Kúpna zmluva je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe.

III.10.Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval
pred odoslaním objednávky kupujúceho na príslušných katalógových stránkach internetového
obchodu, v týchto obchodných podmienok a v rámci objednávky o predzmluvných
informáciách, týkajúcich sa platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok, a to o:

a) hlavných vlastnostiach produktu v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie
a produktu,

b) obchodnom mene a sídle predávajúceho,
c) telefónnom čísle predávajúceho, o adrese jeho elektronickej pošty predávajúceho a o

ďalších prostriedkoch on-line komunikácie kupujúceho s predávajúcim,
d) adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť práva zo zodpovednosti za vady

tovaru alebo služby, odstúpenie od zmluvy, podať žiadosť o nápravu alebo iný podnet,
e) celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných

daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť
vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné
a iných nákladoch a poplatkoch, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o
skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť,

f) platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci
zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu,

g) existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru,
digitálneho obsahu a digitálnej služby a dostupnosti spotrebiteľskej záruky, ak ju obchodník
alebo výrobca poskytuje, a o postupoch uplatňovania a vybavovania zodpovednosti za
vady, sťažností a podnetov,

h) existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru
a dostupnosti spotrebiteľskej záruky, a o postupoch uplatňovania a vybavovania
zodpovednosti za vady, sťažností a podnetov kupujúceho,

i) kompatibilite a interoperabilite vecí s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej
služby o ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, kupujúceho
informoval pri jednotlivých produktoch na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajuceho,

j) práve kupujúceho ako spotrebiteľa podať predávajúcemu žiadosť o nápravu s uvedením
osobitného odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom
subjekte alternatívneho riešenia sporov,

k) práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri
uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy,

l) poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy; predávajúci zároveň poskytol
samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných
podmienok,

m) informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené
s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 21 ods. 3 Zákona 108/2024 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon") a ak odstúpi od
kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné
vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných podmienok, uvedené
neplatí v prípade liekov, kde tieto náklady znáša predávajúci

n) povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa
§ 21 ods. 5 Zákona, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúci
výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c). Zákona,

o) okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
p) funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, vrátane

dostupných technických ochranných opatrení,
q) možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému

alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využívať,
r) úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy,
s) tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu

dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada,
t) tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk.

III.11. Ak predávajúci nesplní informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných
nákladov alebo o nákladoch na vrátenie tovaru, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady
alebo poplatky uhradiť

IV. Cena

IV.1. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu
zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej
republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby.

IV.2. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek
internetovej stránke elektronického obchodu. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne
zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

IV.3. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci
uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
a) v hotovosti v prevádzke predávajúceho uvedenej v rámci objednávkového formulára tam,

kde predávajúci umožňuje osobný odber;
b) bezhotovostne prevodom na bankový účet, ktorý predávajúci oznámi kupujúcemu v rámci

procesu objednávky (ďalej len „účet predávajúceho“);
c) bezhotovostne prostredníctvom platobného systému;
d) bezhotovostne platobnou kartou online;
e) dobierkou tam, kde predávajúci umožňuje dopravu tovaru prostredníctvom oprávneného

prepravcu.

IV.4. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s
balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené vyslovene inak, kúpnou
cenou sa rozumie aj náklady spojené s dodaním tovaru.

IV.5. V prípade platby v hotovosti, či v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí
tovaru.

IV.6. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 48 hodín od odoslania objednávky.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, keď kúpna cena nie je pripísaná
v tejto lehote na jeho účet. Za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná
na účet predávajúceho.

IV.7. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s
uvedením variabilného symbolu platby, ktorý je oznámený kupujúcemu v rámci procesu
objednávky. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu
splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet podľa bodu 4.1 b )

IV.8. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru
na miesto doručení a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v
splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.

IV.9. Akciová cena platí na tovar, ktorý je reálne skladom a len do vypredania zásob, pokiaľ nie je v
podmienkach akcie uvedené inak.

IV.10.Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nemožno vzájomne
kombinovať.

IV.11. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak ustanovené všeobecne záväznými právnymi
predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy
kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci je plátcom dane z pridanej hodnoty.

IV.12.Daňový doklad-y za predaj tovaru a služby (doprava) bude zákazníkovi dodaný buď priamo s
tovarom alebo elektronicky emailom. Dodanie daňového dokladu emailom prebehne najneskôr
do 10 dní od prevzatia zásielky zákazníkom. Objednávka a doprava môže byť rozdelená na viac
daňových dokladov podľa expedície tovaru.

IV.13. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52, odst. 4 zákona č. 40/1964 Z.
z., občiansky zákonník, nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej
ceny za tovar. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci
alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho
zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci
umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

IV.14.Zľavový poukaz (voucher) vydaný predávajúcim, na základe ktorého je kupujúci oprávnený
uplatniť zľavu z kúpnej ceny alebo čerpať inú výhodu je možné uplatniť len jedenkrát, pokiaľ nie
je na zľavovom poukaze alebo v rámci marketingovej kampane výslovne uvedené inak.

V. Dodanie

V.1. Predávajúci sa zaväzuje vydať tovar kupujúcemu v nasledujúcich lehotách:

a) v prípade platby v hotovosti sa predávajúci zaväzuje vydať tovar kupujúcemu kedykoľvek
po prijatí objednávky kupujúceho v prevádzkarni predávajúceho v priebehu bežnej
pracovnej doby, ktorá je uvedená v rámci informácií o predávajúcom v objednávkovom
rozhraní,

b) v prípade platby bezhotovostným spôsobom, tj prevodom na účet alebo prostredníctvom
platobného systému alebo platobnou kartou, sa predávajúci zaväzuje vydať tovar kupujúcemu v
prevádzke predávajúceho, a to kedykoľvek v priebehu bežnej pracovnej doby, ktorá je uvedená
v rámci informácií o predávajúcom v objednávkovom rozhraní, najskôr však po tom, čo bude
kupujúcemu doručené oznámenie predávajúceho o prijatí ceny za tovar podľa článku 3.6. VOP,
c) v prípade platby bezhotovostným spôsobom a zároveň v prípade, že tovar je doručovaný

kupujúcemu prostredníctvom dopravcu, sa predávajúci zaväzuje odoslať tovar kupujúcemu
v lehote najviac 48 hodín od prijatia úplnej úhrady ceny tovaru a prípadných nákladov
spojených s dodaním tovaru tak, aby sa zabezpečilo jeho dodanie kupujúcemu najdlhšie v
lehote 3 dní od prijatia úhrady, alebo kupujúcemu najdlhšie v lehote 3 dní od prijatia
objednávky oznámiť, že v tejto lehote nie je možné zásielku dodať. V prípade, že nedôjde
v tomto odseku k vyššie uvedenej úhrade v lehote do 3 dní od prijatia objednávky, je
predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.

V.2. Kupujúci sa zaväzuje poskytnúť potrebnú súčinnosť pri preprave, doručovaní a dodaní tovaru,
najmä uviesť úplnú a správnu adresu a byť k dispozícii na prevzatie zásielky v mieste
a časovom rozsahu dohodnutom v kúpne zmluve. Prípadné náklady, ktoré predávajúcemu
vzniknú v dôsledku porušenia týchto povinností kupujúcim, nesie kupujúci.

V.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na
dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.

V.4. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste a
v časovom rozsahu dohodnutom v kupné zmluve alebo v prípade, ak kupujúci bez
predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po
márnom uplynutí lehote pro dodani, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za
vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na
dohodnuté miesto.

V.5. Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak kupujúci neuhradí
predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v lehote 15 dní od výzvy predávajúceho na prevzatie
tovaru, zmluva sa od začiatku ruší, zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky prijaté
plnenia a predávajúci nadobúda právo voľne disponovať s objednaným tovarom.

V.6. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v dohodnuté lehote odstúpiť
od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny
bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej
zmluvy rovnakým spôsobom aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim
nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.

VI. Práva a povinnosti

VI.1. Predávajúci je povinný:

a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom
množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na
jeho uchovanie a ochranu,

b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť,

kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad
prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode
3.11. vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe
všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané
platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list,
daňový doklad).

VI.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný
tovar.

VI.3. Kupujúci je povinný:

a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane

nákladov na doručenie tovaru,
c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej

osoby.

VI.4. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom
zmluvnými stranami.

VII. Odstúpenie

VII.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu
vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré
znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z
dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho
spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito
obchodnými podmienkami, je predávajúci povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať
kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre
kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku ak kúpna zmluva ešte
nebola uzavretá. Stornovať objednávku môže kupujúci telefonicky alebo doručením e-mailu.
V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim
ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a
v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej
zmluvy kupujúcemu.
Ak predávajúci z vyššie uvedených dôvodov nie je schopný dodať kupujúcemu tovar v cene,
ktorá je uvedená v objednávke a túto skutočnosť oznámi kupujúcemu pred záväznou
akceptáciou objednávky, predávajúci nie je povinný akceptovať návrh kupujúceho na uzavretie
kúpnej zmluvy.
V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, resp. stornuje objednávku z dôvodov
uvedených v tomto bode týchto obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť
kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu
najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým
spôsobom aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom
spôsobe vrátenia bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.

VII.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19
a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov (ďalej len "Zákon") v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy
o poskytnutí služby alebo zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak
ako na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. §
15 Zákona.

VII.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným
spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu
potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

VII.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia
osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia
tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného
dielu alebo posledného kusu,

c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa
prevzatia prvého dodaného tovaru.

VII.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

VII.6. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe
alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu. Kupujúci môže použiť vzorový formulár na
odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok.

VII.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných podmienok
musí obsahovať informácie, na základe ktorých predávajúci dokáže jednoznačne a bez
akýchkoľvek pochybností identifikovať objednávku a produkt, ktorý chce zákazník vrátiť. Takými
sú napr. aj informácie požadované vo vzorovom formulári na odstúpenie od kúpnej zmluvy,
ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok: identifikácia kupujúceho, dátum prípadne
číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru. Odporúčame uviesť aj preferovaný spôsob, akým
má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

VII.8. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť
kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak kupujúci odstúpil od zmluvy
použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné
v on-line rozhraní predávajúceho.

VII.9. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva
súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. To neplatí, ak sa zmluvné strany
výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Od kupujúceho nie je možné požadovať
žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady
nákladov a platieb uvedených v ust. § 21 ods. 3 a 5, a v ust. § 22 ods. 3 Zákona a ceny za
službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.

VII.10. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa
odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho
odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí,
ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej
osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných podmienok sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

VII.11. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej
dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.

VII.12. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný
bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v
súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov
a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto
obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže
zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne
alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

VII.13. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom
odstúpeniu od zmluvy ak kupujúci neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku ale odstúpil
iba vo vzťahu ku konkrétnym produktom. Predávajúci nemôže kupujúcemu účtovať dodatočné
náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

VII.14. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne
zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie , ktoré si zvolil kupujúci
a nákladmi na najlacnejší spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.

VII.15. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám
alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona.

VII.16. V prípade liekov predávajúci zaistí priebeh odstúpenia od zmluvy takým spôsobom , aby
nevznikli náklady na strane kupujúceho.

VII.17. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností
a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci
nesplnil informačnú povinnosť o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 15 ods. 1 písm.
f) Zákona.

VII.18. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký
použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia
platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

VII.19. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný,
poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:

a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka
v skutočnej výške

b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do
pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru.

Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu obchodných podmienok uhradiť predávajúcemu
náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase
odstúpenia od kúpnej zmluvy.

VII.20. Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a kupujúceho, ktoré vzniknú
odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1 Zákona sa zakazuje.

VII.21. V súlade s ust. § 19 ods. 1 Zákona kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

a) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na
mieru,

b) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
c) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany

zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
d) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo

softvéru predávaných v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
e) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne

zmiešaný s iným tovarom,
f) dodanie digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s

výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že
vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania
digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol o tom kupujúcemu potvrdenie,

g) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a
kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo
na odstúpenie od zmluvy po plnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu
služby;

VII.22. Ustanovenia čl. 7 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce
definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

VIII. Informačná služba, nežiaduce účinky

VIII.1. Predávajúci má v rámci svojich internetových stránok zriadenú zákonom požadovanú
informačnú službu , ktorá slúži na poskytovanie poradenstva o liekoch, ich kvality a bezpečnosti
a zhromažďovanie hlásení o nežiaducich účinkoch . Kontakty na informačnú službu
predávajúceho sú uvedené v rámci internetového obchodu a sú uvedené aj v rámci objednávky
, ktorej kópia je zasielaná na elektronickú adresu kupujúceho

VIII.2. V prípade choroby alebo zdravotných ťažkostí sa obráťte na svojho lekára .

VIII.3. Kupujúcemu sa u liekov dôrazne odporúča starostlivo čítať písomné informácie a zoznámiť sa
so spôsobom užívania daného lieku .

IX. Záruka, zodpovednosť za vady, spory

IX.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania.
Záručná doba na vady dodaného tovaru začína plynúť odo dňa odovzdania tovaru kupujúcemu
. Ak nie je pri dodaní tovaru stanovená dlhšia záručná doba , je záručná doba na dodaný tovar
24 mesiacov. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú
mal tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad
nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady. Ak zistí kupujúci pri prevzatí tovaru vady, musí tieto
skutočnosti oznámiť predávajúcemu vždy elektronicky na emailovú adresu predávajúceho
alebo v formulárom v časti Reklamácie na webovej stránke, a to bez zbytočného odkladu ,
najneskôr však do 5 dní od prevzatia tovaru .

IX.2. V prípade reklamácie liekov zabezpečuje predávajúci reklamáciu takým spôsobom, aby na
strane kupujúceho nevznikli náklady spojené s vrátením lieku (poštovné a balné) . V prípade
zaslania prípravku k reklamácii poštou bude predávajúci náklady na poštovné kupujúcemu
kompenzovať. Pred uplatnením reklamácie formou odoslania lieku sa odporúča najprv
kontaktovať predávajúceho na elektronickej adrese a dohodnúť si priebeh reklamácie tak , aby
sa minimalizovali náklady na oboch stranách , keď najmä v prípade liekov nemusí predávajúci
zaslanie prípravku pre reklamáciu vyžadovať. Vrátené lieky a zdravotnícke pomôcky sa stávajú nepoužiteľnými liekmi a zdravotníckymi pomôckami a považujú sa za odpad, ktorého pôvodcom je držiteľ povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo vo výdajni zdravotníckych pomôcok zabezpečujúci internetový výdaj, ktorý je povinný zabezpečiť ich zneškodnenie podľa § 74, ak ide o humánne lieky, alebo podľa § 103, ak ide o veterinárne lieky.

IX.3. Liek možno vrátiť do siedmich dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka obsahuje

a) liek v inej liekovej forme, v inom množstve liečiva v jednej dávke lieku alebo v inej veľkosti balenia, ako bol objednaný,

b) iný počet balení lieku, ako bol objednaný,

c) liek s dátumom exspirácie kratším, ako je čas liečby zaslaným liekom pri dodržaní dávkovania lieku v súlade s údajmi uvedenými v písomnej informácii pre používateľov lieku,

d) poškodený vnútorný obal lieku,

e) liek bez písomnej informácie pre používateľa lieku alebo písomnú informáciu pre používateľa lieku, ktorá nie je v štátnom jazyku alebo v inom jazyku ako v štátnom jazyku, ak ide o písomnú informáciu pre používateľa lieku podľa § 22 ods. 6 písm. a) zákona,

f) liek s inou šaržou, ako je šarža uvedená na dodacom liste.

IX.4. Zdravotnícku pomôcku možno vrátiť do siedmich dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka obsahuje

a) poškodenú zdravotnícku pomôcku,

b) iný počet balení zdravotníckej pomôcky, ako bol objednaný,

c) zdravotnícku pomôcku po dátume exspirácie,

d) zdravotnícku pomôcku, ktorá nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,

e) zdravotnícku pomôcku bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.

IX.5. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah
dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby,
predávajúci zodpovedá za každú vadu, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej
dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi
prvkami.

IX.6. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je v zhode s kúpnou zmluvou,
najmä, že je bez vád . Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaná vec má akosť a
úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom
popisované , alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové
vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v
tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci
pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa. Za chybný sa považuje hlavne
tovar, ktorý nemá obvyklé či prezentované vlastnosti, neslúži na svoj účel, nezodpovedá
požiadavkám právnych predpisov či nebol dodaný v dohodnutom množstve. Upozorňujeme, že
zvýšenú citlivosť či prípad alergickej reakcie na dodaný tovar nemožno samú osebe považovať
za chybu tovaru. Takisto za chybu tovaru nemožno považovať nedostatky v darčekoch a inom
bezodplatnom plnení, ktoré poskytujeme nad rámec vašej objednávky.

IX.7. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou, alebo inštaláciou
tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby v zmysle § 619 ods. 4 Občianskeho
zákonníka.

IX.8. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:

a) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu
tovaru do uplynutia doby zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru,

b) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou

intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu
tovaru,

d) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,

e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním
v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami
obvyklého používania tovaru,

f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými
udalosťami,

g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou

či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
i) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou
zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúceho, neskoršie vytknutie
vady tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že vytknuté vady mal tovar už
v čase jeho prevzatia kupujúcim.

IX.9. O výsledku vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady bude predávajúci informovať
kupujúceho bezprostredne po ukončení konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude
spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení vytknutia
zodpovednosti za vady.

IX.10. V prípade , že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou, má kupujúci právo
na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu
odpovedajúceho kúpnej zmluve a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej
opravou; nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci
alebo od zmluvy odstúpiť. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle
ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu
o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo
svojich práv uplatňuje, je predávajúci povinnej určiť spôsob vybavenia vytknutia zodpovednosti
za vady.

IX.11. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch
mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti predávajúceho za
vady.

IX.12. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak
by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.

IX.13. Kupujúci má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu
vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci, a uplatnením práv zo
zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí svoje právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do
dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny
alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

IX.14.Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj
bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak predávajúci tovar neopravil ani nevymenil,
alebo predávajúci odmietol vadu odstrániť, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si
s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady, alebo má tovar rovnakú vadu
napriek oprave alebo výmene tovaru, alebo je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje
okamžitú zľavu z kúpnej ceny, resp. odstúpenie od zmluvy, alebo predávajúci vyhlásil, resp. je
to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných
ťažkostí pre kupujúceho.

IX.15. Predávajúci po odstúpení od zmluvy kupujúcim a vrátení tovaru späť predávajúcemu, vráti
kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po preukázaní, že
kupujúci tovar zaslal predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti
kúpnu cenu alebo vyplatí zľavu kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri
zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

IX.16. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru je po tom, ako využil
svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru skonzumované a bez ohľadu
na výsledok konania o zodpovednosti za vady bude prípadné opätovné vytknutie tej istej
jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu) bez predloženia znaleckého odborného posudku
alebo odborného stanoviska vydanými akreditovanou, autorizovanou alebo notifikovanou
osobou, zamietnuté.

IX.17. Ustanovenia čl. 9 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce
definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

IX.18. V prípade tovaru zakúpeného podnikateľom sa takýto zmluvný vzťah spravuje zákonom
513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom ( tam , kde je to možné - nie je u liekov ). V takomto
prípade sa záruka neposkytuje a kupujúci nemá právo na odstúpenie od zmluvy v zmysle
ustanovení týchto VOP.

IX.19. Svoje práva a nároky si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line
riešeného sporu. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line
(RSO) na
stránke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
alebo postupovať cez
stránku: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi Využitie
alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90
dní a bez značných finančných výdavkov. V prípade otázok nás kontaktujte na info@pilulka.sk.

X. Ochrana osobných údajov

X.1. Kupujúci poskytuje v súvislosti s kúpou tovaru alebo rezerváciou tovaru v internetovom
obchode www.pilulka.sk predávajúcemu svoje osobné údaje.

X.2. Prevádzkovateľom, ktorý spracúva osobné údaje kupujúceho, je predávajúci - Pilulka Lékárny
a.s.,
IČ: 036 15 278, se sídlem Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, Česká
republika, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, sp. zn. B 20249.

X.3. Spracúvanie osobných údajov kupujúceho sa riadi Nariadením Európskeho parlamentu a Rady
č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných
údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie
o ochrane osobných údajov) („Nariadenie“) a zákonom č. 18/2018 Z.z., o ochrane osobných
údajov v platnom znení.

X.4. Podrobnosti spracúvania osobných údajov kupujúceho, najmä kategórie spracúvaných
osobných údajov, právny základ, účel a doba spracúvania ako aj práva kupujúceho sú
zverejnené na www.pilulka.sk/zasady-o-ochrane-osobnych-udajov.

X.5. Informácie podľa čl. 12 Nariadenia sú kupujúcemu poskytované zaslaním tzv. informácie pre
zákazníkov v súvislosti s potvrdením jeho objednávky tovaru, ktorá je tiež zverejnená
na www.pilulka.sk/zasady-o-ochrane-osobnych-udajov.

X.6. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov
Slovenskej republiky (adresa: Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27,
web: https://dataprotection.gov.sk).

XI. Kontrolný orgán

Kontrolným orgánom, ktorý vykonáva dozor nad činnosťou predávajúceho je:
- v prípade výdaja liečivých prípravkov a zdravotníckych pomôcok
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Adresa: Šrobárova 48, 100 41 Praha 10
Tel: +420 272 185 111
e-mail: posta@sukl.cz
www: http://www.sukl.cz

- v prípade výdaja ostatného tovaru
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát pre Bratislavský kraj
Adresa: Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
Tel: +451-2-58 27 21 72, +451-2-58 27 21 04
E-mail: info@soi.sk
www: http://www.soi.sk/
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

XII. Záverečné ustanovenia

XII.1. Tieto VOP sú platné a účinné dňom 27. 8. 2024.

XII.2. Vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim sa vo veciach neupravených VOP riadia právnymi
predpismi Slovenskej republiky , najmä Zákonom a zákonom č 40 / 1964 Zb., Občiansky
zákonník, a zákonom č. 362/2011 Z.z. o liekoch.