Dostat se do formy
Počujete to? Leto už pomaličky klope na dvere. Prvé slnečné lúče z nás zhadzujú vrstvy oblečenia, ale počkať! Čo tie vrstvy, ktoré sme nabrali po zime v lockdowne? No to snáď nie! Tie musia ísť rýchlo preč, veď o chvíľu je tu leto, dovolenka, pláž a PLAVKY. Netreba zúfať, stačí len zdvihnúť ťažký zadok a pustiť sa do práce. Navyše, Pilulka vie ako na to, tak poďte s nami do výzvy a schudnime spolu do plaviek.

Pustiť sa do toho

ONLINE CVIČENIE

Pozrite si na náš seriál s trénerkou Kačkou a cvičte s ňou.

FITNES POMÔCKY

Cvičenie doma dnes nie je problém. Na Pilulke nájdete všetko potrebné…

ŠPORTOVÁ VÝŽIVA

Čo si dať pred tréningom, pri tréningu a po ňom? Opýtali sme sa trénera z Prom-in.

REGENERÁCIA PO CVIČENÍ

Viete, čo je to BCAA alebo napríklad CBD? Poradíme vám, čo kedy a prečo užívať, aby vás po každom cvičení neboleli svaly.

UDRŽTE SA ZDRAVÝ

Pre športovcov nie je nič dôležitejšie, než ich zdravie. Udržujte si svoje zdravie predovšetkým v dobe tréningu a pomôžete tak telu vysporiadať sa so všetkým, čo príde.

SPAĽOVAČE TUKOV

Už dochádza čas? Potrebujete spáliť „pandemické“ kilá čo najskôr? Spaľovače tukov vám vždy pomôžu.

Online cvičenie

Kačka

Trénerka Kačka

Mnoho ľudí sa vďaka pandémii a lockdownu dostalo do stereotypu, čomu neprispieval ani homeoffice. Preto sa Pilulka rozhodla zmeniť to, keď naša kolegyňa Kačka prišla s nápadom na online cvičenie pre svojich kolegov, čo zožalo obrovský úspech. Kačka vo svojom voľnom čase pôsobí ako profesionálna trénerka. Práve počas týchto tréningov zároveň vznikla aj myšlienka spojiť túto jej vášeň k cvičeniu s prácou a otvoriť nové obzory nielen pre zamestnancov, ale aj pre zákazníkov Pilulky, aby sme spoločne zabojovali s nadbytočnými kilami po zime. Veď predsa spoločne to ide ľahšie!

Kačka video
Cvičenie s Kačkou

FITNES POMÔCKY

Podložky

Podložky na cvičenie

Odporové gumy

Odporové gumy

Gymnastické lopty

Gymnastické lopty

Švihadlá

Švihadlá

Balančné podložky

Balančné podložky

Ostatné

Ostatné

SPORTOVÁ VÝŽIVA

Co jím

Je dôležité, čo jem?

Nie nadarmo sa hovorí ,,si to, čo ješ“. Strava sa stala pre nás už nie len fyziologickou potrebou, ale akousi vášňou: No keď vášeň prerastie za obzory našich potrieb, nastáva problém. Správne rozložený jedálniček je základom zdravého života, čo má za následok zvýšenie energie, vitalitu, lepšiu fyzickú kondíciu a v neposlednom rade aj náladu. Práve pri športe je strava extrémne dôležitá, pretože od nej sa následne odvíja náš výkon.

3 políčka
Předtréningové jídlo

Predtréningové jedlo nám má energiu poskytnúť, nie vziať

Predtréningovú výživu by sme rozhodne nemali podceňovať. Pokiaľ by sme mali zhrnúť, o čom predtréningová výživa je? Je to jednoduché. V prvom rade by nám malo ísť o to, aby do fyzického zaťaženia išiel náš organizmus s ideálne doplnenými zásobami živín, dostatočná hydratácia a aby sa mu do krvi počas výkonu stále uvoľňovalo isté množstvo živín.

Zároveň musí spĺňať aj podmienku, aby nás trávenie predtréningového jedla príliš nezaťažilo, neunavilo a paradoxne nedošlo k zníženiu fyzického výkonu. Keď sa nám chce po predtréningovom jedle spať, robíme niečo zle.

Nakopni se

Počas tréningu

čo a ako

V průběhu tréningu
prom-in

REGENERÁCIA PO CVIČENÍ

Na lačno, pred tréningom alebo pred spaním?

Prvá dávka BCAA sa odporúča hneď ráno po zobudení. Ide o jedinú bielkovinu, ktorú dokáže vaše telo nalačno stráviť – naštartuje metabolizmus bielkovinami, a tým si zaistíte energiu na celý deň. Táto ranná dávka by mala byť cca 5 g. Ako ochranu svalovej hmoty si ďalšiu dávku dajte pred náročným tréningom, v závislosti na dĺžke a obťažnosti tréningu by mala byť cca 5 – 10 g. Aby sa vaše svaly lepšie zregenerovali, ihneď po tréningu si dajte opäť dávku cca 5 g. Dodržujte doporučené dávkovanie na obale od výrobcu.

BCAA
premium brands

Tipy na regeneráciu svalov

Spánok

Spánok je nosným pilierom svalovej regenerácie. Môžete vo fitku drieť ako chcete, bez dostatočného a kvalitného odpočinku svaly nenarastú. Počas spánku totiž dochádza k produkcii anabolických hormónov, ktoré obnovujú namáhané a poškodené svalové vlákna. Počas spánku sa taktiež vyplavujú všetky škodlivé látky, vírusy a baktérie a budujú sa nové bunky. Adekvátna dĺžka spánku je 6 – 8 hodín.

Spánek
Otužování

Otužovanie

Rovnako ako si budovanie svalov žiada nejaké to sebazaprenie a drinu, tak ani náprava nepríde sama z čistého neba. Nespoliehajte sa len na ďalšie suplementy a iné doplnky stravy a radšej pre svoje telo niečo sami urobte. Osvedčeným krokom k rýchlejšej regenerácii je otužovanie. Obrníte tak imunitný systém, zvýši sa vám hladina testosterónu (s čím súvisí aj nárast svalovej hmoty) a mnoho ďalších benefitov, ktoré by ste ani nečakali.

Masáže

Kvalitnú masáž by si mal čas od času dopriať každý. Aj tí, ktorí športu zrovna neholdujú a obzvlášť tí so sedavým zamestnaním. Základným účinkom každej masáže je zbavenie stresu a napätia. Nie len, že sa príjemne zrelaxujete. Naviac dôjde k prekrveniu svalov a končatín, po náročnom tréningu zmiernite aj únavu centrálneho nervového systému.

Masáže

UDRŽTE SA ZDRAVÍ

Vitamíny

Dajte telu výživu pri námahe

Vitamíny a minerály pomáhajú k normálnej činnosti svalov, urýchľujú ich regeneráciu a ovplyvňujú všetky základné metabolické procesy v tele nevynímajúc imunitu. Naviac spotrebovávanými vitamínmi pri zvýšenej fyzickej záťaži sú vitamín C a vitamíny B (B-komplex).

Hořčík zinek

Horčík a zinok

Pri športe, či už rekreačnom či profesionálnom, spotreba horčíku aj vylučovanie horčíka stúpa. Je teda potreba ho náležite doplniť, inak sa jeho nedostatok prejaví zníženým výkonom a zhoršenou regeneráciou. Dostačujúce dávkovanie elementárneho horčíka je 300 – 500 mg. Naučte sa ho dopĺňať vhodnými výživovými doplnkami.

Klouby
Komplexná starostlivosť o kĺby, kosti a šľachy je dôležitá pre zachovanie ich dobrého stavu a funkčnosti. Naše kĺby zaťažujeme po celý život, hlavne pokiaľ uznávame aktívny životní štýl a radi športujeme. Na oplátkou by sme im mali poskytnúť tu najlepšiu starostlivosť a výživu. Z množstva prípravkov môžeme voliť formu pre nás najvhodnejšiu, napríklad prípravky vo forme želatíny, tabliet, čistý bioaktívny kolagén alebo sypké prípravky.

SPAĽOVAČE TUKOV

Spalovače

Čo to vlastne je a čo obsahujú

Spaľovače vo svojej podstate fungujú na princípe, kedy rôznymi spôsobmi dochádza k navýšeniu výdaja energie organizmu. Ide buď o zvýšenie termoregulácie, kedy telo začne vytvárať viac tepla a tým spotrebováva energiu, alebo ide o zlepšenie využitia zdrojov energie z tukov (podporujú ich spaľovanie). Nedisponujú však zázračnými účinkami a bez úpravy stravy a pohybovej aktivity neočakávajte výrazné výsledky úbytku na váhe. Ide o doplnky stravy obsahujúce účinné látky ako sú L-Carnitín, CLA, Tribulus, Kapsaicín, Kofeín, Synefrin a EGCG z extraktu zo zeleného čaju. Pri chudnutí ide o „kalorický deficit“, takže váš energetický výdaj musí byť väčší ako energetický príjem. Urýchlite si cestu za vytýčeným cieľom.