Redukční dieta
Keto, paleo, raw, nízko sacharidová, nízkotuková, podľa krvných skupín, sacharidové vlny, dash, krabičková, Dukanova, hrsťová, Atkinsonova, zónová, life choice, delená strava, bodová diéta a môžeme pokračovať ďalej… Toľko druhov rôznych diét a všetky sľubujú, že sú najúčinnejšie. Ktorá ale je najvhodnejšia pre vás a kedy je vôbec dobré začať chudnúť?
Každý sme iný
Deficit

KALORICKÝ DEFICIT

Pokiaľ je vaším cieľom zhodiť skutočne pár kíl a spáliť tuk, musíte sa dostať do kalorického deficitu, aby vaše telo pri výdaji siahlo do vlastných „rezerv“, teda využívalo energii z vašich uložených tukov.

Starostlivo vyberajte zdroje živín

Pri redukčnej diéte je potrebné naozaj starostlivo vyberať. Vyberajte len také potraviny, ktoré majú menej energie a viac vlákniny a ďalších bioaktívnych látok dôležitých pre fungovanie metabolizmu.

Proteinella
Spalovače

Spaľovače tukov

Poznáte to. Chcete schudnúť, trápite sa diétami, odpierate si obľúbené dobroty, ale chcený efekt sa nie a nie dostaviť, nehovoriac o jojo efekte. Pokiaľ sa snažíme o redukciu váhy, bez spaľovačov tukov (doplnkoch stravy) a kvalitného tréningu to pôjde ťažko. Ale so správnym režimom môže byť chudnutie jednoduchšie, rýchlejšie a bez zbytočného trápenia sa hladom. Nové trendy v zhadzovaní kíl sú účinné, zdravé a pomáhajú.

rozdělovník

Aké redukčné diéty fungujú?

Redukčné diéty popisujú rôzne špeciálne účinky na zvýšenom spaľovaní tukov, ako ketóza, sacharidové vlny, zvýšenie bazálneho metabolizmu a prerušovaním stravy alebo efektívnejšom spaľovaní vďaka rôznym spaľovacom. Vyzerá to, že každá redukčná diéta funguje na základe mnohých rôznych mechanizmov, akými spaľujú tuk a prispievajú k poklesu hmotnosti. V skutočnosti majú ale tieto diéty mnoho spoločeného. Presvedčte sa o tom.
1,2,3,4

Nízkosacharidová diéta

Diéta založená na zníženom príjme sacharidov

Keto diéta

Takmer úplná absencia sacharidov a stredný príjem bielkovín

Prerušovaný pôst

Príjem potravín len v časovo obmedzenom úseku

Dukanova diéta

Bielkovinové jedla a väčšie množstvo vody a tekutín
Redukčné diéty fungujú všetky na rovnakom princípe, a to na tvorbe kalorického deficitu, pričom sa medzi sebou jednotlivé diéty líšia iba v tom, akým spôsobom je dosiahnutý kalorický deficit.
low carb

Nízkosacharidová diéta

Začiatky s nízkosacharidovou diétou môžu byť naozaj náročné, ale vôbec to nie je o hladovaní. Práve naopak. Súčasťou nízkosacharidové diéty sú tuky, o ktorých si často myslíme, že nemôžu byť súčasťou diét. Naopak je potrebné prehodnotiť význam sacharidov, ktorých máme v strave zbytočne veľa.

nízkosacharid
Košík aktualizovaný
NUTREND Excelent Protein Bar 40g čokoláda + kokos
V košíku máte 0 ks za 0 €

NUTREND Excelent Protein Bar 40g čokoláda + kokos

Skladom 3 ks Skladom 3 ks
1,39 €
V jednej objednávke je možné zakúpiť maximálne 0 ks tohto produktu.
1,39 €
zdravé mlsání
keto

Ketonová (proteínová) diéta

Ketonová diéta je predovšetkým zo začiatku veľmi náročná. Je založená na princípe zvyšovania príjmu bielkovín a tukov a skutočne veľmi výraznom obmedzení sacharidov. Pri znížení množstva sacharidov nastane zhruba po 2–3 dňoch vytúžený stav zvaný Ketóza. Znamená to, že telo vyčerpá zásoby glykogénu v črevách, z ktorých získava energiu pre činnosť svalov, mozgu, srdca a ďalších vnútorných orgánov. Telu tak neostane nič iného, než vyrábať energiu rozkladom tukových buniek.

keto
půst

Prerušovaný pôst

Prerušovanému hladovaniu, ktoré v angličtine nájdete pod pojmom intermittent fasting, má mnoho spôsobov prevedenia, ale stále ide o to isté: časť dňa jesť a v ďalšej časti dňa hladovať. Prirodzene ho drží každý z nás, pokiaľ sa teda nebudíte v noci s tak silným hladom, že vás donúti vstať z postele a vyplieniť chladničku. Len si možno dávajte posledné jedlo o ôsmej a raňajkujete už po šiestej. Pri prerušovanom pôste sa, samozrejme, drží dlhšia časová medzera bez jedla: od najpopulárnejších 12 až po 36 hodín.

půst_v2
matcha
dukanova

Dukanova diéta

Dukanova diéta spočíva v príjme produktov s vysokým množstvom bielkovín a s obmedzeným prísunom sacharidov. V Dukanovej diéte je dôležité prísne dodržovať tieto makro živiny.

dukanova_v2
pohyb základ